top of page
Forfatterens bildeDaniel

Bedrifter som har stolt på oss med markedsføringen deres - Litt av vårt arbeid.

Oppdatert: 6. jun.

Vi får ofte spørsmål om hva vi tilbyr, og hvilke kunder vi jobber med.


Vi stiller kun to krav til våre kunder, og det er at de har ambisjoner om vekst, og at de er relevant i dagens marked.


Under finner du en liste med noen av bedriftene vi har jobbet med, og hva vi har for de forskjellige.

Adrian som filmer en reklamevideo til Snapchat annonser
Bilde fra videoshoot

Vi har hjulpet bedrifter i alle bransjer. Fra dekk verksted, til bakeri, treningsstudio, restauranter, nettbutikker, osv.


I Nextify Media har vi aldri hatt en kunde som har tapt penger på å jobbe med oss. Dette er en artikkel med noen av bedriftene vi har samarbeidet med, og hvordan vi har hjulpet de.






Snarvei til enkelte samarbeidsrapporter finner du under.


Basisfot - Hvordan vi gjorde en ukjent butikk til en anerkjent skobutikk


Ryfylke bakeri & konditori - Hvordan Ryfylke bakeri solgte dobbelt så mange kaker som året før


Vuggebaby - Fra tapsprosjekt til en gullgruve på Meta annonsering


Torbjørnsen bil & dekk - Hvordan vi gjorde en ubrukt nettbutikk til en effektiv salgskanal


 

Basisfot


Hvordan vi 4- doblet totalomsetningen, 10 doblet skosalg, og gjorde Basisfot Tau til den butikken i Basisfot- kjeden som selger nest mest sko i hele Norge!


Vi tok kontakt med Kjersti i den forbindelsen at hun ikke hadde en nettside, og hadde flyttet inn i et nytt, større lokale, men slet med å få nok salg i den nye skobutikken. Etter å ha lagt mye penger inn i ny butikk, hadde hun ikke mye til overs.


Etter et kort kartleggingsmøte fikk vi oversikt over problemet, og tilbudte en løsning.


Det største problemet var at folk ikke var klar over hva hun solgte, og visste generelt lite om butikken. Vår løsning var å komme inn til butikken, og filme informative, men fengende videoer, som var godt egnet til annonsering på Facebook.


For å bevare mest mulig av budsjettet, startet vi med å kjøre en testkampanje, for å kartlegge hvilket innhold som fungerte best med forskjellige målgrupper. Vi testet forskjellige tekster, videoer, bilder, og overskrifter, og kombinerte dette med forskjellig musikk. Etter å ha samlet målbar data fra testkampanjen, kombinerte vi det beste innholdet med de beste målgruppene, og publiserte en trafikk kampanje med et gradvis økende budsjett.


Vi kombinerte bra innhold med god målretting, og gjorde en ukjent butikk til en anerkjent skobutikk. To måneder inn i samarbeidet solgte butikken for 3 ganger (300%) av samme måned, året før. Etter 4 måneder solgte hun over 10 ganger mer sko, og hadde omsetningsrekord. Og etter hun fikk bygget opp kapitalen etter flyttingen, laget vi en informativ nettside som kundene kan se produkter og beliggenhet. Basisfot på Tau er nå den butikken i Basisfot- kjeden som selger 2. mest sko i hele Norge!



Ryfylke bakeri & konditori


Ryfylke bakeri er et bakeri, med butikk på Jørpeland, Tau og Årdal. De selger gjærbakst, kaker, catering, og mer.

Vi tok kontakt med Gunvor i forbindelse med farsdag 2023. Bakeriet ønsket flere bestillinger av kaker på nett, via deres nettbutikk.


Vi hadde et møte, og gikk gjennom hvordan vi kunne hjelpe.


Vårt svar var å produsere videoinnhold som presenterte produktene, og som viste hvordan kundene enkelt kunne bestille via nettbutikken. Vi kombinerte dette med grafisk design, og satte innholdet sammen til reklamekampanjer på Meta.

Vi startet med å publisere en testkampanje for å definere målgruppe, og for å måle hvilket innhold som ga oss best resultater. Deretter publiserte vi flere kampanjer, som vi målrettet i følge dataen vi samlet under testing, og økte budsjettet gradvis, mens vi så at resultatene var stabile.


Vi ble sammen enige om at bakeriet skulle produsere dobbelt så mange kaker som fjoråret (2022), og de solgte ut alle kakene før farsdagen.


Vi har hatt gleden av å samarbeide med Ryfylke bakeri i over 6 måneder, og har i etterkant også hjulpet dem med å nå ut til de yngre målgruppene, hvor vi har brukt Snapchat annonsering som verktøy.






Vuggebaby


Vuggebaby er en norsk nettbutikk, etablert i Sogn av Emilia. Nettbutikken selger klær og utstyr til baby og barn.

Emilia tok kontakt med oss ved starten av året. Årsaken var at hun ønsket bedre resultater fra annonseringen av nettbutikken hennes - www.vuggebaby.no.


Hun opplevde problemer med at kostnad per klikk (CPC) var høy, og slet med lav konverteringsrate.


Det første vi gjorde var å analysere nettbutikken hennes, og optimalisere kjøpsprosessen. Deretter satte vi sammen bilder og grafisk design, og laget "catchy" reklameannonser, sammen med Emilia. Disse satt vi inn i kampanjer som vi kjørte på Meta (Facebook og Instagram).


Vi startet med å kjøre en testkampanje med lavt budsjett for å kartlegge hvilke bilder, tekster, og CTA (Call To Action) som ga best resultater. Etter å ha sett hvilket annonseinnhold som fungerte best, lanserte vi en ny testkampanje for å se hvilke målgrupper som konverterte best. Begge testkampanjene ble kjørt med et minimalt budsjett, for å begrense forbruk så mye som mulig.


Etter vi fikk utforsket hvilket innhold, tekster, og CTA som fungerte best med forskjellige målgrupper, satte vi alt sammen i 2 landsdekkende salgskampanjer, og en trafikk kampanje. Vi startet med å integrere en Meta piksel på nettsiden, for å etablere kommunikasjon mellom Meta og nettsiden, samle informasjon om kundene, og spore aktivitet.

Vi satte opp kampanjene ut i fra dataen vi samlet under testingen, og avsluttet samme måneden med nesten 6x (600%) fortjeneste på annonseringen, med en kostnad per klikk (CPC) på ca. 1kr i gjennomsnitt. Høyeste fortjeneste var på en av annonsene, som hadde en avkastning på 148x forbruket.





Torbjørnsen bil & dekk


I 2023 laget vi en nettside med integrert nettbutikk for Tor-Anders (www.torbjornsenbil.com), i Torbjørnsen bil og dekk. Våren 2024 kontaktet han oss igjen, for å kjøre annonser på nettbutikken, for å få kunder til dekkomlegging og dekkhotell i forbindelse med sesongskifte, og at de nettopp hadde satset, og flyttet inn i nye, større lokaler.


Etter vi hadde publisert nettstedet og nettbutikken deres i 2023, opplevde de lite/ingen salg fra nettbutikken, og tok alle bestillinger manuelt på meldinger eller telefon. Årsaken var at folk ikke har visst om nettbutikken.


Vår jobb var å øke salget, men samtidig få flere av salgene fra nettbutikken. Torbjørnsen var stresset angående dobbeltbookinger, så vi startet med å synkronisere nettbutikk kalenderen med hans kalender.


Vi startet med å komme innom og filme tjenestene de ønsket å selge, sammen med dronevideo som viste beliggenheten på det nye lokalet deres. Ved å kombinere korte, fengende videoer med passende musikk, fikk vi engasjerende kortfilmer som vi brukte i reklamekampanjer på Meta.


I og med at vi allerede hadde foretatt en målgruppe analyse mens vi bygget nettsiden, var det lite behov for testing. Vi kjørte en trafikk kampanje mot Messenger, og en for nettbutikken, og beveget oss mer og mer mot nettbutikken.


Med en gjennomsnitts avkastning på 6,05x (605%) av forbruket fikk Torbjørnsen bil & dekk mange nye kunder denne sesongen, som bestilte tjenesten selv, via nettbutikken.

Kundene til bedriften har også nå lært å bestille ønsket tjeneste på nett, som de ansatte sparer enormt med tid på.

I løpet av et to måneders samarbeid gjorde vi en ubrukt nettbutikk til en bra omsettende nettside, med høy trafikk, også uten annonsering.



 


Dette er bare en håndfull av bedriftene vi har hjulpet, og vi har mange flere suksesshistorier som disse. Om du/din bedrift er interessert i å høre hva vi kan tilby dere, er det bare å booke et gratis kartleggingsmøte med oss!

Er dere vår neste suksesshistorie?



213 visninger0 kommentarer

Коментарі


bottom of page